Citeşte cu atenţie fiecare dintre întrebările de mai jos.
Dacă răspunsul este corect, bifează Da,
în caz contrar, bifează Nu.
1. Darul oferit cititorului în poezia „Cuvînt” de Tudor Arghezi este un scatiu.
2. Aparatul literar îl constituie producătorul (scriitorul şi editorul), cartea şi consumatorul (publicul).
3. Un criteriu de validare a unei interpretări, în viziunea lui Paul Cornea, este istoricitatea.
4. Cititorul este emițătorul textului artistic.
5. După Paul Cornea, „cititorul vizat” reprezintă publicul-țintă al unei opere literare.
6. „Cititorul de turmă” parcurge o carte pentru că îi place și e captivat de proces.
7. Poezia „Către cititori” de L. Blaga este o artă poetică.
8. La baza textului „Cele patru inimi” de M. Cărtărescu stă metafora „carte-fluture”.
9. Expresia „libri catenati” înseamnă „cărți cu roți”.
10. „Cititorul filozof” citește deoarece l-a impus cineva s-o facă.
Prezentare de revistă.
Publicațiile periodice propuse.
1 săptămână.
Vizitează biblioteca școlară sau cea din comunitate și consultă publicațiile
periodice prezentate în imaginile de mai jos.
Elaborează o prezentare de revistă, utilizând reperele propuse:
1.1. Precizează:
- tipul şi adnotarea publicaţiei (revistă/ ziar/ studii de ....);
- locul şi timpul apariţiei (periodic/ ocazional/ săptămânal/ lunar/ bilunar);
- numărul de pagini, rubrici, membri ai colegiului de redacţie.
1.2. Selectează un fragment din una din revistele propuse și prezintă-l colegilor.
1.3. Formulează 2-3 argumente pentru a-i convinge pe colegi să citească publicația
pentru care ai optat.
Prezintă, oral, în 3-5 minute, produsul obținut colegilor tăi.
La sfîrșitul lecției, fiecare elev își va da votul în favoarea
unei reviste.
La finalul proiectului, profesorul va elabora topul publicațiilor.