3:00

Citeşte cu atenţie fiecare dintre întrebările de mai jos.
Dacă răspunsul este corect, bifează Da, în caz contrar, bifează „Nu”.

1. George Călinescu delimitează cinci mituri fundamentale româneşti.

2. Balada Monastirea Argeşului a fost compusă de Vasile Alecsandri.

3. Nicolae Labiş a publicat două cărţi în timpul vieţii.

4. Toţi eroii eposului novăcesc sunt personaje fantastice.

5. Eposul novăcesc reprezintă un singur text unitar.

6. Biserica din centrul baladei Monastirea Argeşului există pînă în ziua de azi.

7. Anatol Codru a regizat filme documentare.

8. Mitul Zburătorului se referă la sacrificiul în numele artei.

9. Legenda urbană este o specie folclorică modernă.

10. Odată creată, o operă literară folclorică nu se mai schimbă niciodată.

Lucrați în echipe.

Călătorii străini în Ţara Românească au numit frecvent biserica de la Curtea de Argeş o minune a lumii. Ţinând cont de specificul mentalităţii de epocă şi de informaţiile istorice, pregătiţi, în echipe, câte un fluturaş pentru atragerea vizitatorilor la mănăstire curând după deschiderea ei. Nu este necesar să arhaizaţi limbajul.

I

Proiectul meu

Produs final

Prezentare PPT, prezi, filmulet etc.

Materiale necesare

Aparat foto, resurse biografice, mărturii, interviuri etc.

Timp de lucru

1 săptămână.

Pași de lucru

1

Alege o biserică din localitatea ta şi documentează-te asupra istoriei ei. Expune în clasă rezultatele investigaţiei într-o prezentare electronică ilustrată.

II

Proiectul meu

Produs final

Scenariu de film.

Materiale necesare

Resurse multimedia etc.

Timp de lucru

1 săptămână.

Pași de lucru

1

Imaginaţi-vă că fiecare dintre cele patru mituri de bază ale românilor există sub formă de film artistic (aşa cum vi-l doriţi voi, făcând abstracţie de ecranizările existente).

2

Grupaţi-vă în patru echipe, distribuiţi fiecărei echipe unul dintre mituri („Mioriţa, Meşterul Manole, Zburătorul, Dochia şi Traian”) şi scrieţi scenariul Film alcătuit, în scopuri publicitare, din secvențe extrase dintr-un film de lung-metraj; „trailer” forşpanului pentru acest film, ţinând cont de aspectele enumerate.

- Decideţi cărei specii cinematografice îi va aparţine filmul (romantic/de dragoste, comedie, dramă, thriller, de groază, film-catastrofă, de acţiune, SF, fantasy, pentru copii etc.) şi reflectaţi aceasta în imaginile şi sunetele descrise în scenariu.
- Vizionaţi câteva forşpanuri de filme din speciile corespunzătoare, pentru exemple de prezentare.
- Scenariul descrie doar imaginile vizuale şi sunetele, nu sentimentele sau gândurile din film.
- În scenariu, toate verbele la modul indicativ sunt la timpul prezent.
- Includeţi şi sugestii pentru coloana sonoră: titluri concrete de piese muzicale sau descrierea acestora („o melodie tristă”), precum şi sunetele efectelor speciale (bubuit, vâjâit de vânt, strigătele mulţimii etc.)